
「何?」「誰?」「いくら?」「どうして?」「なぜ?」いわゆる疑問詞を使ったフレーズ。外国語を学ぶうえで、避けては通れないテーマです。家庭や職場かかわらず、コミュニケーションにおいて『質問』はそれらを構成する重要な要素の1つだからです。
というわけで、今回はミャンマー語の疑問フレーズのご紹介です。
“ဘာလဲ” “ဘယ်သူလဲ” “ဘယ်လောက်လဲ” နဲ့ “ဘာကြောင့်လဲ” အစရှိတဲ့ မေးခွန်းတွေပါ။ ဤသည်မှာ နိုင်ငံခြားဘာသာစကားကို လေ့လာသောအခါ ရှောင်လွှဲ၍မရသော အကြောင်းအရာတစ်ခုဖြစ်သည်။ အိမ်မှာရော အလုပ်မှာရော မေးခွန်းတွေမေးတာက ဆက်သွယ်ရေးအတွက် အရေးကြီးတဲ့ အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုပါ။
ဒီတစ်ခါမှာတော့ ဂျပန်လို မေးခွန်းတွေနဲ့ ပတ်သက်တဲ့ စကားစုလေးတွေကို မိတ်ဆက်ပေးလိုက်ပါတယ်။
Listen on Blog! Master English & Japanese with 5,000 Phrases(ブログで聞く!英語と日本語が学べる5000フレーズ)

他のミャンマー語の日常会話フレーズおよび文法については、下記をクリックしてください。
クイズでミャンマー語を楽しく勉強しよう!
「何?」「誰?」に関するミャンマー語フレーズ一覧
“What” နှင့် “Who” ကဲ့သို့သော စစ်ကြောရေးစကားလုံးများတွင် အသုံးပြုသော ဂျပန်စကားလုံးများစာရင်း။
・バ レ(何ですか?)
ဘာလဲ။
・ダ ガ バ レ(これは何ですか?)「ダ」は「ディハ」でも可
ဒါကဘာလဲ။
・バー トゥイ ニー ダー レ(何を考えているんですか?)
ဘာတွေးနေတာလဲ။
・ナメ バ レ(名前は何ですか?)
နာမည်ကဘာလဲ။
・チャノ ナメ ガ ヤマダ バー(私の名前は山田です)
ကျနော့်နာမည်ကယာမဒါပါ။
・ミャンマーサガー マ バ コー レ(ミャンマー語で何と言う《呼ばれる》のですか?)
မြန်မာစကားမှာဘာခေါ်လဲ
・ベマ レ(どこですか?)
ဘယ်မှာလဲ။
・ヤマダサン ガ ベマレ(山田さんはどこですか?)
Mr. Yamada ဘယ်မှာလဲ
・エインダ マ シ ニ ロゥ ティン デ(トイレにいると思いますよ)
အိမ်သာမှာရှိနေလို့ထင်ပါတယ်။
・ベー トワ マ レ(どこに行きますか?・行先はどちら?)
ဘယ်သွားမှာလဲ။
・エインダ バー(トイレです)
အိမ်သာပါ။
・ベー トワ ヤー マ レー(どこにいけばいいですか?)
ဘယ်သွားရမလဲ
・イエーサカン ゴ トワー バー(警察署に行ってください)
ရဲစခန်းကိုသွားပါ။
・ジャパン イェ ベー トワ チン レ(日本のどこに行きたいですか?)
ဂျပန်ရဲ့ဘယ်သွားချင်လဲ
・バーロ エディ ゴ トワ チン レ(どうして、そこに行きたいのですか?)
ဘာလို့အဲဒီကိုသွားချင်လဲ
・ブーヤーチャウン ゴ チー チン ダ ラー(お寺を観たいのですか?)
ဘုရာကျောင်းကိုကြည့်ချင်သလား။
・ブーヤーセントゥトー ガ チーチー ベー ノ(仏像が大きいですよね)※大きい「チー」ですが形容詞の場合、2回連続して「チーチー」になったりします。まぁよくわかりませんが、1回でも通じますよ!(^^)!
ဘုရားဆင်းတုတော်ကအကြီးကြီးပဲနော်။
・ベマ ネ レ(お住まいはどこですか?)
ဘယ်မှာနေလဲ။
・ディェ ニーナーマ ネータイ パー デ(この近くに住んでいます)
ဒီအနီးအနားမှာနေထိုင်ပါတယ်။
・アナーガッマ バ ロウッ チン ダ レ(将来何をしたいですか?)※バーロー(どうして)とごっちゃにしないように。違いは「ロー」と「ロウッ」
အနာဂတ်မှာဘာလုပ်ချင်သလဲ။
・ベロウ レ(どう?)ベロウは「どう?」「どんな?」「どのように?」「どうやって?」
ဘယ်လိုလဲ
・ベロウ ルゥ レ(どんな人ですか?)
ဘယ်လိုလူလဲ
・ベロウ モン ミョウ ゴ チャイ レー(どんなお菓子が好きですか?)※ベロウ○○ミョウ(もしくは)ベロウミョウ○○で「どんな○○ですか?」
ဘယ်လိုမုန့်မျိုးကိုကြိုက်လဲ။
・ベロウ ニア ミョウ レ(どんな場所なんですか?)
ဘယ်လိုနေရာမျိုးလဲ။
・アクットロー ベロウレ(最近、どうですか?)
ခုတလောဘယ်လိုလဲ
・ベロウ トワ マ レ (どうやって行きますか?)
ဘယ်လိုသွားမှာလဲ။
・ベトゥ レ(誰ですか?)
ဘယ်သူလဲ။
・ホ ルゥ ガ ベトゥレ(あの人は誰ですか?)
ဟိုလူကဘယ်သူလဲ။
・ベトゥ ネ トワ レ(誰と行くのですか?)
ဘယ်သူနဲ့သွားလဲ
・チトゥ ガ ベトゥレ(恋人は誰ですか?)
ချစ်သူကဘယ်သူလဲ။
・ベハ レ(どれですか?)
ဘယ်ဟာလဲ။
・ミィーン ハ ガ ベハレ(あなたのはどれですか?)
မင်းဟာကဘယ်ဟာလဲ။
・ベーハー カウン レー(どちらがいいですか?・おすすめはどれ?)
ဘယ်ဟာကောင်းလဲ။
・ベーハー マソー ヤー デー(どちらでも、結構《可能》です)
ဘယ်ဟာမဆိုရတယ်။
・ベナナーイ バー レ(何時ですか?)↓発音を再生するとベティナーイって聞こえますが、ベナナーイで大丈夫なはずです
ဘယ်နှစ်နာရီပါလဲ။
・ベナナーイ ガサーピー アロウロウッ ダ レー(何時から働いてますか?)
ဘယ်နှစ်နာရီကစပြီးအလုပ်လုပ်တာလဲ။
・ベナナーイ マ トゥエ マ レー(何時に会いましょうか)
ဘယ်နှစ်နာရီတွေ့မလဲ။
・ベー アチェイン レ(いつ《時間》ですか?)
ဘယ်အချိန်လဲ။
・ベーアチェイン トワ マ レ(いつ《何時に》行きますか?)
ဘယ်အချိန်သွားမှာလဲ
・ベーアチェイン ラー マ レ(いつ来ますか?)
ဘယ်အချိန်လာမှာလဲ
・ベー ドォ レ(いつ《未来》ですか?)
ဘယ်တော့လဲ
・ペイエッ ガ ベドォ レ(休みはいつですか?)
ပိတ်ရက်ကဘယ်တော့လဲ။
・ベドォ ガザー ヤー マ レ(いつ遊びましょうか?)
ဘယ်တော့ကစားရမလဲ။
・ベー ドォウンガ レ(いつ《過去》ですか?)
ဘယ်တုန်းကလဲ။
・ベードォウンガ サー ケー ダレー(いつ食べましたか?)
ဘယ်တုန်းကစားခဲ့သလဲ။
・ベードォウンガ ジャパンゴ ラー ケー ダーレ(日本に来たのはいつですか?)
ဘယ်တုန်းကဂျပန်ကိုလာခဲ့တာလဲ။
・ベ ラウ レ(いくらですか?)
ဘယ်လောက်လဲ။
・アーロン ベラウレ(全部でいくらですか?)
အားလုံးဘယ်လောက်လဲ။
・ディハ(または「ダ」) ガ ベラウレ(これはおいくらですか?)
ဒီဟာကဘယ်လောက်လဲ။
・ベラウチャーマーレ(どのぐらい《時間》かかりますか?)
ဘယ်လောက်ကြာမလဲ
・ディガニ エディマ ティ ベラウチャーレ(ここからそこまでどのぐらいかかりますか?)
ဒီကနေအဲဒီမှာသည်ဘယ်လောက်ကြာလဲ။
・ミィーン エイン ヤウ プー ベラウチャー マ レ(あなたの家まで《到着するには》、どのぐらいかかりますか?)
မင်းအိမ်ရောက်ဖို့ ဘယ်လောက်ကြာမလဲ။
・バーロ トワー マレ (なぜ《どうして》行くのですか?)
ဘာလို့သွားမှာလဲ။
・バーロ マ ヤー ブー レー(どうしてダメなんですか?)
ဘာလို့မရဘူးလဲ။
・バーロ ヤター マ ラー ダレー(なんで電車来ないのですか?)
ဘာလို့ရထားမလာတာလဲ။
・バーロ ナウチャ ニー ダ レ(どうして遅れたの?)
ဘာလို့နောက်ကျနေတာလဲ။
・バピルレ(何で?・何故?)
ဘာဖြစ်လို့လဲ။
・バピケダレ(どうしたの?)
ဘာဖြစ်ခဲ့တာလဲ။
・ベーアチェイン ソーイン アッスィンピーマレー(いつなら都合がいいですか?)
※「ベー」だけだと「どこ?」をあらわす疑問詞です。それに少し付け加えて「ベード(いつ?)」「ベーアチェイン(何時?)」「ベーナナーイ(何時?)」このようになる感じです。
ဘယ်အချိန်ဆိုရင်အဆင်ပြေမလဲ။
・ニャニ チャウ ナーイ ナウパインベ アチェインマソー ヤバデー(午後六時以降ならいつでもいいよ)
※アチェイン マソー (何時でも・いつでも)になります。いろんな表現方法がありますね。
ညနေခြောက်နာရီနောက်ပိုင်းဘယ်အချိန်မဆိုရပါတယ်။
・ディ ガニ スーイン ベラウ ウィー ダ レ(ここからどのくらい距離がありますか)
※「ベラウ」はいくら?どのぐらい?をあらわす超重要な疑問詞です。
ဒီကနေဆိုရင်ဘယ်လောက်ဝေးသလဲ။
・ランシャウ イン ベラウ ラウ チャーマレ(歩くと、どのくらいかかりますか?)
လမ်းလျှောက်ရင်ဘယ်လောက်လောက်ကြာမလဲ။
・サベイン ネ ソーイン セガー ミネッ ラウ パー(自転車で15分くらいです)
စက်ဘီးနဲ့ဆိုရင်ဆယ့်ငါးမိနစ်လောက်ပါ။
下記に、さらに多くのフレーズをまとめていますので是非、ご覧ください。
နောက်ထပ်စကားလုံးများအတွက် ကျေးဇူးပြု၍ အောက်တွင်ကြည့်ပါ။
当ページに収録されているミャンマー語一覧
ဘာလဲ။(何ですか?)ဒါကဘာလဲ။(これは何ですか?)ဘာတွေးနေတာလဲ။(何を考えているんですか?)နာမည်ကဘာလဲ။(名前は何ですか?)မြန်မာစကားမှာဘာခေါ်လဲ(ミャンマー語で何と言う《呼ばれる》のですか?)Mr. Yamada ဘယ်မှာလဲ(山田さんはどこですか?) ဘယ်မှာလဲ။(どこですか?)အိမ်သာမှာရှိနေလို့ထင်ပါတယ်။(トイレにいると思いますよ)ဘယ်သွားမှာလဲ။(どこに行きますか?・行先はどちら?)ဘယ်သွားရမလဲ(どこにいけばいいですか?)ရဲစခန်းကိုသွားပါ။(警察署に行ってください)ဂျပန်ရဲ့ဘယ်သွားချင်လဲ?(日本のどこに行きたいですか?)ဘာလို့အဲဒီကိုသွားချင်လဲ(どうして、そこに行きたいのですか?)ဘုရာကျောင်းကိုကြည့်ချင်သလား။(お寺を観たいのですか?)ဘုရားဆင်းတုတော်ကအကြီးကြီးပဲနော်။(仏像が大きいですよね)ဘယ်မှာနေလဲ။(お住まいはどこですか?)ဒီအနီးအနားမှာနေထိုင်ပါတယ်။(この近くに住んでいます)အနာဂတ်မှာဘာလုပ်ချင်သလဲ။(将来何をしたいですか?)ဘယ်လိုလဲ(どう?・どう?・どんな?・どのように?・どうやって?)ဘယ်လိုလူလဲ(どんな人ですか?)ဘယ်လိုမုန့်မျိုးကိုကြိုက်လဲ။(どんなお菓子が好きですか?)ဘယ်လိုနေရာမျိုးလဲ။(どんな場所なんですか?)ခုတလောဘယ်လိုလဲ(最近、どうですか?)ဘယ်လိုသွားမှာလဲ။
(どうやって行きますか?)ဘယ်သူလဲ။(誰ですか?)ဟိုလူကဘယ်သူလဲ။(あの人は誰ですか?)ဘယ်သူနဲ့သွားလဲ(誰と行くのですか?)ချစ်သူကဘယ်သူလဲ။(恋人は誰ですか?)ဘယ်ဟာလဲ။(どれですか?)မင်းဟာကဘယ်ဟာလဲ။(あなたのはどれですか?)ဘယ်ဟာကောင်းလဲ။(どちらがいいですか?・おすすめはどれ?)ဘယ်ဟာမဆိုရတယ်။(どちらでも、結構《可能》です)ဘယ်နှစ်နာရီပါလဲ။(何時ですか?)ဘယ်နှစ်နာရီကစပြီးအလုပ်လုပ်တာလဲ။(何時から働いてますか?)ဘယ်နှစ်နာရီတွေ့မလဲ။(何時に会いましょうか)ဘယ်အချိန်လဲ။(いつ《時間》ですか?)ဘယ်အချိန်သွားမှာလဲ
(いつ《何時に》行きますか?)ဘယ်အချိန်လာမှာလဲ(いつ来ますか?)ဘယ်တော့လဲ(いつ《未来》ですか?)ပိတ်ရက်ကဘယ်တော့လဲ။(休みはいつですか?)ဘယ်တော့ကစားရမလဲ။(いつ遊びましょうか?)ဘယ်တုန်းကလဲ။(いつ《過去》ですか?)ဘယ်တုန်းကစားခဲ့သလဲ။(いつ食べましたか?)ဘယ်တုန်းကဂျပန်ကိုလာခဲ့တာလဲ။(日本に来たのはいつですか?)ဘယ်လောက်လဲ။(いくらですか?)အားလုံးဘယ်လောက်လဲ။(全部でいくらですか?)ဒီဟာကဘယ်လောက်လဲ။(これはおいくらですか?)ဘယ်လောက်ကြာမလဲ?(どのぐらい《時間》かかりますか?)ဒီကနေအဲဒီမှာသည်ဘယ်လောက်ကြာလဲ။(ここからそこまでどのぐらいかかりますか?)မင်းအိမ်ရောက်ဖို့ ဘယ်လောက်ကြာမလဲ။(あなたの家まで《到着するには》、どのぐらいかかりますか?)ဘာလို့သွားမှာလဲ။(なぜ《どうして》行くのですか?)
ဘာလို့မရဘူးလဲ။(どうしてダメなんですか?)ဘာလို့ရထားမလာတာလဲ။(なんで電車来ないのですか?)ဘာလို့နောက်ကျနေတာလဲ။(どうして遅れたの?)ဘာဖြစ်လို့လဲ။(何で?・何故?)ဘာဖြစ်ခဲ့တာလဲ။(どうしたの?)ဘယ်အချိန်ဆိုရင်အဆင်ပြေမလဲ။(いつなら都合がいいですか?)ညနေခြောက်နာရီနောက်ပိုင်းဘယ်အချိန်မဆိုရပါတယ်။(午後六時以降ならいつでもいいよ)ဒီကနေဆိုရင်ဘယ်လောက်ဝေးသလဲ။(ここからどのくらい距離がありますか)လမ်းလျှောက်ရင်ဘယ်လောက်လောက်ကြာမလဲ။(歩くと、どのくらいかかりますか?)စက်ဘီးနဲ့ဆိုရင်ဆယ့်ငါးမိနစ်လောက်ပါ။(自転車で15分くらいです)…などなど
引用
当記事で使用された音声(日本語およびミャンマー語)は全てGoogle翻訳から引用しております。
引用した音声:当記事に使用したすべての音声
引用した音声の言語:日本語およびミャンマー語
引用元: [Google翻訳]



